Welke verbeteringen zou je graag nog meer zien in het gebied?
Van "Sport, bewegen en recreatie"
Ga naar het project

We zijn benieuwd naar jouw ideeën over andere verbeteringen in het Nedereindse Park.
Reacties(30)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Edu Scholtz
Geplaatst door:Edu Scholtz
3 jaar geleden
Het doet mij deugd dat veel mensen voor behoud van de de plas zijn zoals het nu is, hooguit meer bomen en meer diversiteit in flora en fauna creëren. En dus vooral geen horecagelegenheden dat zorgt voor meer afval, drukte en verstoring van de broodnodige rust.
Profiel van ans bontrop
Geplaatst door:ans bontrop
3 jaar geleden
Al jaren ben ik bezig om meer -hufterproof- bankjes te krijgen bij de Nedereindse Plas. Desnoods boomstammen...Dus hierbij nogmaals mijn verzoek !!
Ook zou ik graag rolstoel-toegankelijke paden d.m.v. een route gerealiseerd zien.
Profiel van Margreet Van Dijk
Geplaatst door:Margreet Van Dijk
3 jaar geleden
Meer bomen plaatsen. Wandel en fietspad maken van de doorsteek van IJsselstein naar Nieuwegein
Profiel van Viviane Bronkhorst
Geplaatst door:Viviane Bronkhorst
3 jaar geleden
Hoofdfietspad behouden en verbeteren. Asfalt van dusdanige kwaliteit dat er veilig gefietst en geskeelerd kan worden rondom de oostplas. Veiliger maken voor wandelaars op het hoofdpad (scheiden van fietspad). Overige paden aan westzijde alleen voor wandelaars behouden, bij voorkeur ook onverhard, maar wel goed onderhouden.
Fietsenstallingen.
Veel meer prullenbakken en het frequent ledigen daarvan.
Oude openbare toiletgebouwtje verwijderen. Eventueel meer toiletvoorziningne bij de skipiste en wielerbaan.
Voldoende bankjes en picknicktafels die passen in de omgeving.
Verbeteren en onderhouden parkeerplaats bij wielerbaan en skipiste. In weekenden en bij kleine evenementen kan het hier erg druk zijn, parkeerplaatsen zijn onduidelijk aangegeven en erg modderig.
Verbeteren afwatering in het gebied. Bij veel regen ontstaan op sommige plekken water en moet overlast. Onder andere op de parkeerplaatsen, op het fietspad tussen de skipiste en de oostplas en bij de rotonde aan de ijsselsteinse kant van de westplas.
Terras aan of op het water bij de skipiste zodat je van de natuur kunt genieten. Vooral ook in de zomer. Als er meer recreanten komen is het interessant om bredere openingstijden aan te bieden. Mooie terrassen die opgaan in de omgeving en die schoongehouden worden.
Monitoren dat het gebied geen (extremere) hangplek wordt.
Vismogelijkheid behouden voor de hengelaars.
Vogelpopulatie bevorderen.
Beter onderhoud mountainbike pad.
Profiel van Cor Stoops
Geplaatst door:Cor Stoops
3 jaar geleden
Ja zo worden we belazerd door gemeentes en instanties
Ze beloven veel maar komen het vaak niet na. Dus op naar donderdag avond om te protesteren tegen zonnepanelen op de Nedrteidseplas. Zwemmen.moeten we weer in kunnen. Zie brief Gemeente Utrecht.
Profiel van Helena Susser
Geplaatst door:Helena Susser
3 jaar geleden
Een aantal jaren geleden is het buitenzwembad van Merwestein gesloten omdat we in het Nedereindse plas zouden kunnen zwemmen. Dit is nu niet mogelijk. Wel stel ik voor om een of twee drijvende zwembaden ( met schoon water) te plaatsen op het water zodat het alsnog mogelijk is. Dat is namelijk WEL uitvoerbaar. Ik heb dit al in november 2021 in de discussie rondom eventuele plaatsing van zonnepanelen voorgesteld. De zonnepanelen kan men beter op de daken van industriegebouwen plaatsen. Dit recreatiegebied zal steeds kleiner worden door de bouw in het aangrenzende weiland naast Ruimtevaartbaan. Bederf dat stukje natuur voor Nieuwegeiners en Ijsselsteiners niet!
Profiel van Ria Glas
Geplaatst door:Ria Glas
3 jaar geleden
Verbeteren van de fietsroute tussen de Nedereindseweg en IJsselstein. Er zitten nu maffe bochten in, rare obstakels en andere overbodige zaken. Zorg dat dit een goede hoofdfietsroute wordt. Voldoende breed, goed wegdek, boogstralen groter dan 20 meter, geen obstakels, separate voetpaden. Zeker als Rijnenburg (deels) wordt gebouwd dan wordt dit een belangrijke fietsroute naar IJsselstein. Zorg dat hij het aankan. Wilt u over deze fietsroute contact opnemen met https://utrecht.fietsersbond.nl/namen-en-adressen/
Geplaatst door:onbekende auteur
3 jaar geleden
Leuk dat hiernaar naar gekeken wordt!
Ik wandel/ren/fiets al jaren regelmatig in deze omgeving dus ik heb ook wel wat gedachten over deze streek.
Ik denk dat de prioriteit is om het pad dat door het midden loopt te verbreden, iets dat ik ook al zie terugkeren in de comments. Dit pad is een functioneel verbindingspunt in de regio dus het idee om geen brommers e.d. toe te laten lijkt me niet realistisch. Je kan dit juist beter accommoderen.
Het problem van dit pad ligt ook een beetje in de dynamiek. Sommige mensen wandelen onoplettend (en pakken de breedte van het hele pad) en sommige mensen reizen er hard en doelbewust doorheen. Het zou daarom goed zijn als het niet alleen breder wordt maar dat er ook een duidelijk onderscheid komt tussen wandelaars en snel verkeer. Of dit het probleem oplost van mensen die graag tegen het verkeer in wandelen is een tweede, maar dat even terzijde.
In z'n algemeenheid is het vebreden van de paden rondom de plas geen verkeerd idee.
...uiteraard is het leuk om te spelen met de gedachte dat je zou kunnen zwemmen in de plas, maar al snel leidt dat me tot de conclusie dat het effect daarvan zou zijn dat het geen rustige omgeving meer zou zijn en zou veranderen in een recreatief park en zo tevens een oproep vormt voor geldwolven en hun projecten. Dus ik zou zeggen, nee bedankt.
Meer prullenbakken in de omgeving zou top zijn. Meer fietsenstallingen rondom de plas ook.
Vooral denk ik dat het belangrijk is dat als er daadwerkelijk renoverende projecten komen het een goed iets is als er gebruikers van de plas in dat team zouden zitten die de omgeving echt aanvoelen. Vaker zie je grote projecten mislopen omdat die niet in-tune zijn met de gebruikerservaring en te idealistisch benaderd zijn.
Ben benieuwd!
Profiel van Tim Ijs
Geplaatst door:Tim Ijs
3 jaar geleden
@Ben Diediens
Beste Diediens, ik ben het helemaal met je eens!
Profiel van Tim Ijs
Geplaatst door:Tim Ijs
3 jaar geleden
- Fiets en wandelpad tussen de plassen door moet veel breder en gescheiden van elkaar. Brommers ga je niet tegenhouden, dus beter zorgen voor een goed pad.
- Mountainbikepad kan beter en eventueel zelfs groter. Het is de enige in de omgeving, maar erg slecht in vergelijking met anderen in het land. (Te kort en slechte bewegwijzering)
- Pad richting IJsselsteinse bos zou mooi zijn indien haalbaar. Bijvoorbeeld een klompenpad.
- Open grasveld waar mogelijkheden zijn tot frisbee of andere buiten spellen. Er zijn nu een paar kleine veldjes met kuilen en vaak te hoog gras.
- Meer prullenbakken.
- Fietsenstalling.
Profiel van Michelle Troost
Geplaatst door:Michelle Troost
3 jaar geleden
Ook de hardlopers niet vergeten, zij maken veel gebruik van de huidige wandelpaden en mountainbike paden.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
