Ga naar de hoofdinhoud

Trumanlaan

Van "Bernadottelaan, Bevinlaan en omgeving"

Ga naar het project

Wat gaan we doen aan de Trumanlaan?

Het gaat om het gedeelte van de Trumanlaan tussen de Bevinlaan en de Churchilllaan, in de buurt van huisnummers 295 tot en met 529.

Om de straat veiliger te maken, versmallen we de straat en komen er parkeervakken voor de geparkeerde auto’s. We voegen zoveel mogelijk bomen toe, en de straat krijgt klinkers in plaats van asfalt. In het gedeelte tussen de Bernadottelaan en de Churchilllaan komen fietsstroken voor fietsers, en er komt een zebra bij de kruising met de Bernadottelaan om het oversteken voor voetgangers veiliger te maken.

  • Weg voor gemengd fiets- en autoverkeer in 2 richtingen van 4,80 meter breed.
  • Weg tussen de Bernadottelaan en Churchilllaan van 5,80 meter in verband met vrachtauto’s en bussen.
  • Stoep aan de kant van de woningen van tenminste 2 meter breed.
  • Langsparkeren (2,20 meter breed) in de buurt van de portiekflat aan beide kanten van de weg.
  • Bomen van dezelfde soort staan in een doorgaande lijn aan de kant van de portiekflat achter de parkeervakken in een boomvak.
  • Aangrenzende groenstroken en bouwvelden kennen een eigen boomstructuur.

Bekijk de plattegrond hieronder. Laat uw reactie achter onderaan deze pagina.

Download plattegrond gedeelte Bevinlaan - Bernadottelaan

Download plattegrond gedeelte Bernadottelaan - Churchillaan

Officiële updates

Laatste update: 13 juli 2023

Reacties(15)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Wordt er bij de versmalling van de Trumanlaan ook rekening gehouden met lange vrachtwagens die de Jumbo moeten bevoorraden? Het is nu al minstens 4x voorgekomen dat een vrachtwagen de bocht naar links maakt richting het winkelcentrum en ongemerkt uitzwenkt aan de rechterkant en geparkeerde auto('s) beschadigd. In 1 geval was een geparkeerde auto zelfs bijna total loss. De vrachtwagenchauffeur heeft het meestal niet eens in de gaten.
    Profiel van Dennis Utrecht
    Geplaatst door:Dennis Utrecht
    3 jaar geleden
    Het kruispunt van de Bernadottelaan - Trumanlaan is zoals het nu is natuurlijk waardeloos, gedeeltelijk door drukte, gedeelte door menselijk gedrag. De afslag naar het parkeerterrein van het winkelcentrum en de rotonde bij de Churchilllaan zijn ook allebei te druk en vaak gevaarlijk, mede ook weer veroorzaakt door het gedrag van mensen. Door de hele wijk is het gedrag van mensen een probleem (afval, grofvuil, winkelkarretjes, te hard rijden, niet aan de verkeersregels houden etc.) en hoewel het wellicht buiten de scope van dit project valt, zullen de hoop en de beloftes van de plannen niet uit kunnen komen als er niet wat veranderd in het gedrag van de bewoners en gebruikers ben ik bang.
      Profiel van I B
      Geplaatst door:I B
      3 jaar geleden
      Zoals elders ook al vermeld: Als fietser ben ik geen fan van het versmallen van de weg. Het is nu heel fijn dat auto's met afstand je inhalen. (En op dit stukje is het echt niet ruim, want vaak is er tegelijk verkeer in twee richtingen) Ik ben bang dat als de straat smaller wordt auto's ook minder ruimte over zullen laten voor overig wegverkeer en het dus eigenlijk onveiliger wordt. Ik vind het fijn dat in de plannen er eindelijk een ingang voor fietsers richting het winkelcentrum komt. Nu is het altijd improviseren via de stoep of de auto-ingang. Ik sluit me aan bij wat al gezegd is over zebrapaden, het is voor voetgangers nu echt een uitdaging
        @I B Dank voor uw reactie. Met het versmallen van de weg gaan auto's langzamer rijden. Doordat de bestrating straks uit klinkers bestaat in plaats van asfalt wordt dit effect nog groter. Ook al zitten de auto's door de versmalling dichter op de fietsers, dit is veiliger dan met een bredere straat. De nieuwe breedte van de straten is gebaseerd op verkeerskundig onderzoek naar wat de veiligste wegbreedte is. In de Trumanlaan tussen de Bernadottelaan en de Churchillaan komen fietsstroken, omdat hier heel veel auto's en fietsers rijden en ook nog de bus rijdt. Om dezelfde reden is op dit stuk een zebrapad opgenomen.
          Mooie plannen! Twee opmerkingen qua verkeersveiligheid: - een zebrapad ten hoogte van de ingang van het winkelcentrum (op trumanlaan Z) zou fijn zijn. Bijvoorbeeld net voor de bushalte thv A op de plattegrond. - kan er iets gedaan worden aan de verkeersveiligheid van de kruising op de scheiding tussen trumanlaan Z en N. Bijvoorbeeld een kleine rotonde oid. Nu staan er regelmatig autos midden op het kruispunt stil en pakken autos voorrang terwijl ze geen voorrang hebben of komen ze met een rotvaart van aangevlogen.
          • 1 like
          @Kevin van den Berg Dank voor de complimenten! - Er zijn twee zebrapaden opgenomen: één bij de kruising /rotonde Trumanlaan/Churchillaan (die ligt er nu ook al) en één bij de kruising Trumanlaan/ Bernadottelaan. Dat zijn de plekken waar de meeste mensen oversteken. Een zebrapad is alleen veilig als het ook echt door veel voetgangers wordt gebruikt; anders letten automobilisten op een gegeven moment niet meer op, terwijl de voetganger zich veilig waant en daardoor misschien minder oplet of auto's wel stoppen. - in het ontwerp hebben we geprobeerd om de kruising trumanlaan/bernadottelaan smaller/kleiner te maken: nu is de kruising erg breed, wat hard rijden mogelijk maakt en oversteken lastig. een rotonde zou hier niet passen, en past ook niet bij het 30 km/h karakter van de wijk.
            Ik zie maar 1 zebrapad op de Berna/Truman kruising. Is 4 niet beter?
              @Thomas Akkerhuis helemaal mee eens! Ontzettend gevaarlijk om daar als voetganger over te steken nu
                @Kevin van den Berg @Thomas Akkerhuis een zebrapad is alleen veilig als er ook echt veel voetgangers gebruik van maken. Anders loop je het risico dat auto's niet meer opletten omdat zelden iemand oversteekt, terwijl voetgangers zich veilig wanen en minder op auto's letten. De zebra zoals die in de plannen is opgenomen is de druktste oversteekroute voor voetgangers., En het is ook meteen het deel van de kruising waar de meeste auto's rijden, zodat het op zoveel mogelijk auto's een remmend effect heeft.
                  Profiel van Frank Van Zon
                  Geplaatst door:Frank Van Zon
                  3 jaar geleden
                  Ook lijkt het erop dat veel bezoekers van het winkelcentrum moeite hebben om hun afval in een afvalbak weg te gooien en daarom de Trumanlaan vaak vol ligt met zwerfafval. Is het mogelijk om meer afvalbakken te plaatsen op de voetgangerspaden van de Trumanlaan aangrenzend aan het winkelcentrum?
                  • 2 likes
                  @Frank Van Zon Dank voor uw reactie. Helaas zien we in grote delen van de stad dat mensen niet de moeite nemen om hun afval mee te nemen tot ze bij een afvalbak komen. Het slim plaatsen van afvalbakken kan een beetje helpen om dit een beetje te verminderen. Zijn er specifieke plekken waar u denkt dat het plaatsen van een extra afvalbak zou kunnen helpen?
                    Profiel van Frank Van Zon
                    Geplaatst door:Frank Van Zon
                    3 jaar geleden
                    De hoek ten zuidwesten van het kruispunt van de Trumanlaan en Bernadottelaan oogt altijd erg kaal. Is het mogelijk daar eventueel nog meer groen te planten?
                    • 1 like
                    @Frank Van Zon Dat gaan we doen, het opnieuw beplanten van deze hoek maakt deel uit van de plannen.
                      Profiel van Frank Van Zon
                      Geplaatst door:Frank Van Zon
                      3 jaar geleden
                      Mooie plannen! Belangrijk om in acht te nemen is dat op drukke dagen de Trumanlaan nu al vastloopt rondom de toegang tot de parkeerplaats van winkelcentrum Nova en op het kruispunt Bernadottelaan & Trumanlaan. Ik denk dat het belangrijk is om dat goed in het achterhoofd te houden bij aanpassingen.
                      • 2 likes
                      @Frank Van Zon Dank voor de complimenten! We kennen het vastlopen bij de inrit van de parkeerplaats van het winkelcentrum.

                        Delen

                        Geplaatst door

                        Huidige status

                        gezien

                        Locatie

                        Unable to display map. WebGL2 support is required.
                        Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
                        https://esriurl.com/webgl-faq
                        Powered by Esri