Schoon/vuil
Van "Aanpak opstapeling overlast Nobelstraat"
Ga naar het project

Probleem: Na een uitgaansavond ligt er vuil en glas op straat.
Wat weten we? De gemeente maakt de Nobelstraat van maandag t/m zondag twee keer per dag schoon. Een keer tussen 05.30 - 10.00 uur en een keer tussen 19.00 - 22.00 uur. Uit de bijeenkomsten en reacties op Denk Mee blijkt dat de straat snel vuil en rommelig oogt. Men vindt dat er te weinig prullenbakken staan. Uitgaanspubliek en dak- en thuislozen laten menselijke uitwerpselen achter in zijstraten en in de portieken. Tijdens de bijeenkomst van 22 september hebben betrokkenen de suggesties gedaan om periodiek de stoepen schoon te spuiten en om meer openbare toiletten en prullenbakken te plaatsen.
Tijdens de maatregelenfase staat de volgende vraag centraal:
- Hoe kunnen we van de Nobelstraat een opgeruimde en schone straat maken?
