Ga naar de hoofdinhoud

Ten Veldestraat

Van "Hindersteinlaan voorkeurslocatie voor nieuwe middelbare school"

Ga naar het project

Nu staan er op deze plek in De Meern oude gebouwen waar basisscholen in zaten, deze gebouwen zijn straks niet meer nodig. Als de nieuwe middelbare school hier gebouwd wordt, komt er in het gebouw één gymzaal, die de huidige gymzaal op deze plek vervangt. Er is niet voldoende ruimte voor de drie gymzalen voor de middelbare school. Mogelijk komen deze gymzalen op een plek aan Boteyken op iets meer dan een kilometer afstand van het schoolgebouw.

Wat vind je van een middelbare school op deze locatie? Waarom zou deze plek geschikt zijn? Waarom niet? Hoe kijk je als omwonende naar deze locatie? Hoe kijk je als ouder of leerling naar deze plek voor een middelbare school?

Officiële updates

Laatste update: 1 juli 2021

Reacties(206)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Wat een slechte site trouwens!!!! Blijft de oudste berichten boven zetten ook al druk je op meest recent.
    Profiel van O van Benthem
    Geplaatst door:O van Benthem
    5 jaar geleden
    Geen geschikte locatie. Dagelijks ervaren buurtbewoners verkeersoverlast tijdens de breng en ophaal momenten van de basisscholen. Voordat de Beatrixschool hier tijdelijk heen werd geplaatst was dit al het geval, laat staan als er een school komt met 1000 leerlingen en tel daarbij nog op al het personeel. De verkeerschaos zal alleen maar toenemen en dit zal de hele dag zijn omdat dagelijks vele leerlingen zich gaan verplaatsen naar de gymzalen elders en moeten vaak ook weer terug naar school. Hoe gaan scholieren die met het OV komen of worden gebracht naar de gymzalen, met het OV? Ik zie ze de afstand naar bijvoorbeeld de Boteyken namelijk niet lopend doen. Geen van de vier opties spreekt mij aan, beter is een plek elders waar al eerder is over gesproken. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar achter het Strijkviertel of het gebied Amsterdam-Rijnkanaal.
      Profiel van Ria Glas
      Geplaatst door:Ria Glas
      5 jaar geleden
      Als bij de Burg Verderlaan compact kan worden gebouwd, waarom hier dan niet? Aan de Mereveldlaan zit ook een sportzaal. De basisscholen zijn minder nodig, zijn het dezelfde kinderen die naar deze middelbare school gaan? Er is best veel ruimte voor de oude scholen hier, met speelpleinen etc. Hier zou de school zeker kunnen komen. Kunnen ruimten ook voor "dorpse" zaken worden gebruikt? Gymzaal buiten schooltijd beschikbaar voor verhuur? Kantine die om te bouwen is tot theaterruimte? Er komt een bus, handig.
        Profiel van bewoner bewoner
        Geplaatst door:bewoner bewoner
        5 jaar geleden
        Op dit moment is de overlast van de lagere scholen aan de ten Veldestraat al enorm. Als hier een school van 1000 leerlingen plus minstens 60 medewerkers/docenten zou komen zou dit helemaal veel overlast geven. (overigens is het beleid van de gemeente dat er altijd 10% meer leerlingen in middelbare scholen wordt gepropt dan waar ze eigenlijk voor gebouwd zijn). De plannen staan te dicht op de huizen eromheen. De infrastructuur is totaal niet berekend op de verkeerstromen die een school van deze omvang genereert. Leerlingen zullen ook naar het Mereveldplein trekken in de pauzes wat daar overlast kan geven. Er zijn veel betere alternatieven waar leerlingen en omwonenden bij mee kunnen zijn, zoals de Boteyken en Burgemeester Verderlaan.
          Geplaatst door:onbekende auteur
          5 jaar geleden
          Voor deze locatie kan ik geen positieve argumenten bedenken. Een aantal negatieve argumenten wil wel graag kwijt. *De Meerndijk heeft, m.n. in de spits, al een behoorlijke verkeersdruk. Als daar ook nog eens 1.000 leerlingen met fietsen en scooters doorheen moeten om bij de school te komen, lijkt me dat vooral voor hen nogal gevaarlijk. *De aanwezigheid van een tankstation met LPG-installatie houdt n.m.m. tegen dat er een school gebouwd kan worden. Activiteiten met een veel geringer aantal deelnemers werd om die reden verboden. *Het gebouw komt vlak naast een bestaande basisschool. Veroorzaakt ongewenste hinder voor de basisschool door in- en uitstromende VO-leerlingen met fietsen en scooters. En niet op één of twee vaste momenten, maar door roosters op vele momenten. *Veroorzaakt ter plekke een verkeersinfarct m.n. in de ochtend als tegelijk de meeste VO-leerlingen starten en vele BO-leerlingen nog weggebracht worden door ouders. *Zelfs nu, met de tijdelijke Beatrix-locatie met 300 leerlingen, zijn er al verkeersproblemen. *Midden in de woonwijk. *Parkeerproblemen i.v.m. VO-docenten die met auto komen. *Parkeerproblemen bij ouderavonden. (zie Niftarlake in Maarssen) *Kleine locatie waardoor het gebouw wellicht zelfs 4 verdiepingen zal moeten tellen. Dit past niet in de bestaande omgeving. *Locatie is beter geschikt voor "ouderen-woningen", waar nog steeds behoefte aan is en die veel liever in het dorp willen wonen, dan in LR.
            Ik vind deze locatie ongeschikt. Nu is er al (te) veel verkeersdruk; dit zal alleen maar toenemen met 1.000 leerlingen en een lerarencorps. Ik neem aan dat voor fietsen en scooters een stalling gepland is, maar een parkeerplek voor de auto's van de docenten zal in de buurt gezocht moeten worden. Daar is nu al een parkeerprobleem voor de omwonenden. De toename met minimaal 2.000 verkeersbewegingen kan de omgeving niet hebben. De Meerndijk is nu al heel druk en echt niet altijd veilig voor fietsers. Met een toename van scooters wordt het er alleen maar onveiliger op. Recent is het noordelijk deel van de Meerndijk heringericht om de straat veiliger en verkeersluwer te maken. Het is een stuk mooier geworden maar de doelstellingen worden helaas niet gehaald. Het vestigen van een school zal alleen maar meer verkeer genereren, en dat terwijl de inspanningen er op gericht zijn om de verkeersdruk te verminderen..... Ook de geluidsoverlast baart zorgen. De menselijke stem draagt ver en is een bron van geluidsoverlast. Groepen kinderen in de middelbare school leeftijd zullen veel lawaai produceren. In tegenstelling tot het basisonderwijs is het geluid niet beperkt tot de start en het slot van de lesdag. Op middelbare scholen heb je ook te maken met verschillende lesroosters en tussenuren. De tussenuren zullen niet altijd op school worden doorgebracht, er zal gependeld worden naar het winkelcentrum. Ook het wisselen van locatie (het gymlokaal ligt elders) mag niet vergeten worden. Bovenop de menselijke stem komt ook het geluid van brommers. Over brommers gesproken, de uitlaatgassen van brommers leveren vele malen meer fijnstof dan auto's. Het enige positieve wat ik over deze locatie kan melden, is dat het 't verst af gelegen is van bestaande scholen (spreiding). Is onderzocht uit welke delen van Utrecht de te verwachten 1.000 leerlingen vandaan komen? Is het dan ook nog een praktische locatie? Los van bovenstaande ben ik geen voorstander van een locatie in een woonwijk. In andere gemeenten heeft men ervaring met scholen in een woonwijk. Die is niet positief. Er wordt geklaagd over ongewenst gedrag (meisjes lastig vallen bv), zwerfafval in de wijk, baldadigheid zoals wildplassen, blowen en alcohol, hinderlijk verkeersgedrag zoals met z'n drieën naast elkaar fietsen. Een punt van zorg.
              Profiel van CM U
              Geplaatst door:CM U
              5 jaar geleden
              Zoveel redenen om op de Ten Veldestraat een nieuwe middelbare school te vestigen: Ontsluiting rondom de school/ verkeersoverlast/ parkeeroverlast/ gevaarlijk voor de kleine kinderen van de lagere scholen/ in de buurt van Tankstation (was eerder een reden voor dansschool te weigeren) etc etc. Waarom op deze plek niet een parkje gemaakt met parkeergelegenheid voor Apollo school. Hier kan dan gelijk de herinneringsboom voor Utrecht 900 jaar geplaatst worden. Iedereen blij!
              • 1 like
              Profiel van Stephan DeWilde
              Geplaatst door:Stephan DeWilde
              5 jaar geleden
              In de oude kern van de De Meern plaats je niet een school van deze omvang. In de directe omgeving hiervan zijn al veel schoolgaande kinderen van 4 basisscholen. Dit geeft nu al een enorme verkeersdruk. Laat de kern voor de jongste kinderen en breng de jonge jeugd naar de rand van de kern, in Boteyken.
              • 2 likes
              Profiel van K vZ
              Geplaatst door:K vZ
              5 jaar geleden
              Ongeschikte locatie, qua verkeer is het nu al overbelast, daar past niet nog een school bij. Daarnaast is er al op voorhand te weinig te ruimte om een school te bouwen, laat staan voor eventuele ruimte voor uitbreiding.
                Profiel van Sonja Loman
                Geplaatst door:Sonja Loman
                5 jaar geleden
                Lijkt mij niet wenselijk naast een lagere school. Kleine kinderen op de fiets worden nu al bijna omver gereden door auto's, dan komen daar nog de fietsende, brommende pubers bij. Ongeschikt.

                  Delen

                  Huidige status

                  voorgesteld

                  Locatie

                  Unable to display map. WebGL2 support is required.
                  Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
                  https://esriurl.com/webgl-faq
                  Powered by Esri