Het ontwerp voor de Bernadottelaan, Bevinlaan en de omgeving is definitief. Vanaf september 2023 kunt u de ontwerpen op www.utrecht.nl/bernadottelaanbevinlaan bekijken. In september organiseren we ook nog een inloopbijeenkomst. U kunt dan de ontwerpen bekijken en al uw vragen stellen. Er is dan ook meer bekend over de planning van de uitvoering en de voorbereidende werkzaamheden, zoals aanpassingen aan ondergrondse kabels en leidingen. Kijk voor meer informatie op de website.
Nansenlaan
Van "Bernadottelaan, Bevinlaan en omgeving"
Ga naar het project

Wat gaan we doen aan de Nansenlaan?
De straat wordt vernieuwd, maar de indeling blijft grotendeels het zelfde. Wel hebben we door kleine aanpassingen meer bomen kunnen plaatsen in het ontwerp.
- De wegindeling van de Nansenlaan blijft zoals hij is.
- Er is door nieuwe indeling van parkeerplaatsen plaats voor vergroenen van de ingang van de straat bij de Bevinlaan: haaksparkeren bij de entree wordt langsparkeren.
- De speelpleinen met sportvelden en klimtoestellen in de binnenhoven blijven, ze worden goed gebruikt en gewaardeerd.
- De sloop-nieuwbouwvoorstellen voor de Trumanlaan en Rooseveltlaanflats van Mitros bevatten een extra portiekingang aan de achterkant.
- De voortuinen tussen de stoep en de portiekflats (groene voet) blijven even breed en veranderen niet.
- Er komen extra bomen voor de flats.
Bekijk de plattegrond of download de plattegrond voor een groter formaat hieronder. Laat uw reactie achter onderaan deze pagina.
Download plattegrond gedeelte Nansenlaan

Officiële updates
Laatste update: 13 juli 2023
Geplaatst op 13 juli 2023
We hebben alle reacties op de ontwerpen verwerkt in een reactienota. In deze reactienota lees je wat we gaan doen met de opmerking(en). Lees de reactienota op de DenkMee pagina: https://denkmee.utrecht.nl/nl-NL/projects/bernadottelaanbevinlaan\
Geplaatst op 26 april 2023
Reacties(6)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Dennis Utrecht
Geplaatst door:Dennis Utrecht
3 jaar geleden
Ik kan zelf niet bij de inloopavond zijn helaas, maar wou toch gebruik maken van de mogelijkheid om te reageren.
Op het eerste oog zien de plannen er goed uit. Het is altijd lastig in te schatten hoe het daadwerkelijk zal zijn na realisatie, en of dan alles voldoet aan de eisen van de toekomst.
Meer groen is altijd een goed iets, ik hoop dat de nu ingeplande nieuwe bomen genoeg zullen zijn om daadwerkelijk schaduw en frisse lucht te genereren in de zomer.
Parkeren is nu al een issue en ik verwacht dat dat zal toenemen na de realisatie van de plannen. De stille hoop dat mede dankzij gedragsverandering van mensen en extra handhaving het foutparkeren oplost lijkt me ietwat naïef en ik denk dat dar een oplossing voor moet komen voor de hele wijk.
Het anti-fietshek weghalen lijkt mij persoonlijk een slecht idee. Het gebruikte wandelpad rechts bovenin wordt nu voor de helft in beslag genomen door een steiger, dus men moet elkaar wel wat ruimte gunnen. Ik ben bang dat na het weghalen van de steiger, en zonder anti-fietshek, het dan weer ruimer geworden pad als ideaal gezien wordt door de hangjeugd met scooters en fietsen.
Bedankt voor het maken van de plannen en het delen met bewoners en gebruikers. Succes met het verdere verloop van het project.
Profiel van Tim Raasveld
Geplaatst door:Tim Raasveld
3 jaar geleden
Door de verbouwingen in de straat is het anti-fietshek op de stoep van de Nansenlaan naar de Bernadottelaan tijdelijk weg. (rechtsboven op de plattegrond)
Ik, en zeker 5 buren met wie ik heb gesproken, vinden dit een verbetering. Iedereen houdt goed rekening met elkaar, ongeacht of ze fietsen of wandelen. Fietser en wandelaar begroeten elkaar vaak als ze langs elkaar komen op deze stoep, niemand lijkt er last van te hebben.
Is het bespreekbaar om de anti-fietshekken permanent weg te laten als de meerderheid van de bewoners dit wil?
Profiel van Tim Raasveld
Geplaatst door:Tim Raasveld
3 jaar geleden
ik ben trouwens te bereiken op 0624526301
Profiel van Maarten Hensbroek (Gemeente Utrecht)
Geplaatst door:Maarten Hensbroek (Gemeente Utrecht)
3 jaar geleden
@Tim Raasveld Dank voor uw reactie. Het is zeker bespreekbaar om het anti- fiets hek weg te laten. Ik ga dat met de collega's van veiligheid het zou kunnen dat het hek er ooit is geplaatst om vluchtroute voor criminelen af te sluiten) en mobiliteit opnemen.
Profiel van Thomas Akkerhuis
Geplaatst door:Thomas Akkerhuis
3 jaar geleden
Momenteel moet je buiten werktijden met je rolstoel en kinderwagen over straat om ergens te komen in deze straat. De stooep staat vol met autos. Als het aantal parkeerplaatsen gelijkblijft of minder wordt, maak ik me zorgen dat het straatbeeld daags na oplevering al naar de gallemiezen is.
Ideetje om paaltjes, borden te gebruiken? Handhaving?
Profiel van Maarten Hensbroek (Gemeente Utrecht)
Geplaatst door:Maarten Hensbroek (Gemeente Utrecht)
3 jaar geleden
@Thomas Akkerhuis De ontwerpen zijn zo opgebouwd dat we door de plaatsing van bomen, groen en hoogteverschillen zoveel mogelijk parkeren op de stoep en in het groen fysiek onmogelijk maken. Waar nodig vullen we dat aan met (voet)hekken en paaltjes.
Kort na de uitvoering van een herinrichting zet de gemeente meestal extra handhaving in om ongewenst parkeergedrag tegen te gaan. Daarbij wordt in principe eerst een periode gewaarschuwd voordat boetes worden uitgedeeld.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
gezien
Locatie
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq