Ga naar de hoofdinhoud

Burgemeester Verderlaan

Van "Hindersteinlaan voorkeurslocatie voor nieuwe middelbare school"

Ga naar het project

Op het kruispunt van de Hogeweidebaan en de Burgemeester Verderlaan kan een verouderd kantoorgebouw worden vervangen door een nieuwe middelbare school. Op deze plek wordt de school compact gebouwd waardoor een deel van het schoolplein waarschijnlijk op het dak komt.

Wat vind je van een middelbare school op deze locatie? Waarom zou deze plek geschikt zijn? Waarom niet? Hoe kijk je als omwonende naar deze locatie? Hoe kijk je als ouder of leerling naar deze plek voor een middelbare school?

Officiële updates

Laatste update: 1 juli 2021

Reacties(141)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Ria Glas
Geplaatst door:Ria Glas
5 jaar geleden
Zeer goed bereikbaar per fiets (Daphne Schipperbrug). Goed bereikbaar met OV (bus op Langerakbaan). Mooi compact bouwen. Geen frietzaken om de hoek, Prima plek!
    Profiel van Stephan DeWilde
    Geplaatst door:Stephan DeWilde
    5 jaar geleden
    Ontwikkeling van een school op deze plek lijkt mij niet alleen heel erg krap, maar volgens mij zitten er nu op die locatie ook een groot aantal maatschappelijke functies en kleine kantoren die dan moeten vertrekken. Met de oplossing van het ene huisvestingsvraagstuk, maak je een nieuw vraagstuk. Laten we het vooral wel mogelijk houden om ook te werken in de wijk. Naast wonen en naar school, willen we ook kunnen werken zonder te veel reisbewegingen.
    • 1 like
    Profiel van K vZ
    Geplaatst door:K vZ
    5 jaar geleden
    Lijkt me een geschikte locatie. Wel moet er gekeken worden hoe kan worden voorkomen dat het verkeer door de B. Verderlaan gaat.
      Profiel van Sonja Loman
      Geplaatst door:Sonja Loman
      5 jaar geleden
      Een schoolplein op het dak. Innovatief, maar of een schoolbestuur daar open voor staat? Ik ken de situatie daar niet goed. Extra beweging vanuit Utrecht is goed denkbaar. Is dat de bedoeling??
      • 1 like
      Profiel van Arjen Crince
      Geplaatst door:Arjen Crince
      5 jaar geleden
      @Sonja Loman goed punt. Welke locatie heeft eigenlijk de voorkeur van het schoolbestuur en welke visie hebben zij om samen te werken met de buurt waar hun school komt?
      • 1 like
      Profiel van A Versluijs
      Geplaatst door:A Versluijs
      5 jaar geleden
      Geen goede locatie voor een middelbare school. De veiligheid staat hier onder druk. Het is een druk kruispunt. Er staan al andere scholen in de buurt. Meer dan 1000 scholieren die hier op en neer gaan, is niet wenselijk. Een schoolplein op het dak geeft al aan dat de plek te klein is voor een grote school.
      • 1 like
      Profiel van Ton Hooft
      Geplaatst door:Ton Hooft
      5 jaar geleden
      Ik ben benieuwd wanneer de gemeente voor het laatst verkeersmetingen bij het kruispunt Langerakbaan/Burgemeester Verderlaan heeft verricht en of er toen ook verkeerskundige observaties zijn uitgevoerd. Als dat momenteel zou gebeuren dan denk ik dat de gemeente afziet van deze locatie. Het is hier (ik kijk op het kruispunt uit) regelmatig érg druk en er zijn vaak gevaarlijke situaties (ook door onhandige verkeersstromen). Hier een school van deze omvang vestigen kan niet zonder rigoureuze verkeerskundige ingrepen waardoor deze optie het ongetwijfeld aflegt tegen andere opties.
        Profiel van Arjen Crince
        Geplaatst door:Arjen Crince
        5 jaar geleden
        @Ton Hooft dat verkeersonderzoek kan je hier lezen. Maar wat ze toen bijvoorbeeld niet mee hadden genomen is dat er geen voetpad was naar de bushalte. Dat is er pas gekomen na vragen van omwonenden. https://www.utrecht.nl/wonen-en-leven/bouwen/bouwprojecten/leidsche-rijn/buurten/park-voorn-4-6-en-burgemeester-verderlaan-9-herontwikkeling/
        • 1 like
        Profiel van Ton Hooft
        Geplaatst door:Ton Hooft
        5 jaar geleden
        @Arjen Crince Dat is een onderzoek naar de gevolgen van de woningbouw aan de Burgemeester Verderlaan (vlakbij huis Voorn) op de verkeersdrukte en niet naar de gevolgen voor de bouw van een school met 1000 leerlingen.
          Profiel van Johan .
          Geplaatst door:Johan .
          5 jaar geleden
          Vandaag rond 8:10 (of iets eerder) ben ik langs de locatie gereden. Het was redelijk druk, maar de locatie is echt met aanpassingen voor de buurt zeker veilig re maken. Het vergt wel wat aanpassingen, dat zeker. Je bent redelijk snel op de A2. Het lijkt wel wat chaotischer als op andere plekken in dit gebied (van de 4 scholen en alles er tussenin). Conclusie, mogelijk, niet ideaal. Maar beter dan ten velde en hinderstein. Voor criticasters: voor mijn kind maakt het niet veel uit... ik woon redelijk in het midden, dichter bij deze locatie dan de rest, maar dat is "marginaal" als je gaat fietsen (met de auto ben je langer bezig...)
            @johan Wat ik jammer vind is dat we nog helemaal niet weten hoe de gemeente de verkeerssituatie wil gaan aanpakken. Dat zou ik echt eerst willen weten voordat er überhaupt een lokatie aangewezen wordt, aangezien verkeersveiligheid nogal wat uitmaakt voor het draagvlak.
            • 1 like
            Deze locatie lijkt mij niet geschikt. Midden in een woonwijk, en nog meer drukte in het verkeer lijkt me ook niet OK. En laten we eerlijk zijn: Als je (een deel) van het schoolplein vanwege ruimtegebrek op het dak moet realiseren dan is het gewoon te krap.
            • 1 like
            Profiel van Rian Lukassen
            Geplaatst door:Rian Lukassen
            5 jaar geleden
            Ik heb tijdens mijn wandeling in Rijnvliet meerdere locatie gezien voor een school. Oa bij de tennisvereniging, kan op twee plekken achter en voor en hoek sportvelden strijkviertal op het water. Tenzij al vergeven snap ik niet dat er daar geen school gebouwd wordt.
            • 1 like
            Profiel van Dexter Swaluw
            Geplaatst door:Dexter Swaluw
            5 jaar geleden
            Deze plek is niet geschikt voor een nieuwe school. Op dit kruispunt is het op dit moment al erg druk. Naar mijn mening zal dit leiden tot zeer onveilige verkeerssituaties met al het extra (fiets)verkeer van de leerlingen en docenten. Momenteel zitten er al twee andere scholen in de buurt die al voor veel extra verkeer hebben gezorgd. De fietspaden lopen hier niet logisch, smal (aan oostzijde) en rommelig (westzijde) langs de Langerakbaan waar gezien doelgebied de meeste scholieren vandaan zullen komen. Potentieel onveilige situatie met weinig ruimte voor verbreding/verbetering, niet alleen bij de geplande school, maar op de gehele Langerakbaan.
            • 2 likes
            Profiel van Arjen Crince
            Geplaatst door:Arjen Crince
            5 jaar geleden
            @Dexter Swaluw als aanvullend punt is er naast het fietspad geen voetpad richting stadsbaan waardoor je ook gevaarlijke situatie krijgt. Er is ook geen ruimte om dit aan te leggen zonder de sloot te dempen of bomen om te hakken.

              Delen

              Huidige status

              voorgesteld

              Locatie

              Unable to display map. WebGL2 support is required.
              Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
              https://esriurl.com/webgl-faq
              Powered by Esri