Ga naar de hoofdinhoud

Hoe wil je graag recreëren in het gebied?

Van "Sport, bewegen en recreatie"

Ga naar het project

We horen graag wat jij belangrijk vindt als je recreëert in het Nedereindse Park.

Reacties(20)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Edu Scholtz
Geplaatst door:Edu Scholtz
3 jaar geleden
Alleen het fietspad tussen de plassen honden aan de lijn. Voor het overige is er geen enkele rede om honden aan te lijnen. Ik kom er bijna dagelijks met de hond zoals velen geen enkel probleem iedereen heeft de ruimte, vooral zo laten. Fitness toestellen alsjeblieft daarvoor kun je naar de vele sportscholen in de buurt, rondom de plassen kun je wandelen klimmen en rennen, lijkt mij voldoende.
    Profiel van Michiel Ronk
    Geplaatst door:Michiel Ronk
    3 jaar geleden
    * wandelen (graag apart wandelpad in het midden). * skaten (graag pad rondom aansluitend asfalteren). * mountainbiken (graag track uitbreiden en beborden). * spelen (graag aarde/puin inwisselen voor klimtoestellen en waterfun). * hond uitlaten (graag opheffen losloopverbod in deel van park). * vissen (graag visspots uitbreiden). * zwemmen (graag oevers geschikt maken, want als aalscholvers hier vis eten, is het water/vis van goede kwaliteit) * hardlopen (graag voldoende egale paden). * zitten en kijken (graag meer bankjes, meer toezichtcamera's).
      Profiel van Michiel Ronk
      Geplaatst door:Michiel Ronk
      3 jaar geleden
      * zitten en kijken (spottershuisje op palen neerzetten)
        Profiel van Anton Vergeer
        Geplaatst door:Anton Vergeer
        3 jaar geleden
        Losloopgebied behouden voor honden waarvan er al zo weinig in Nieuwegein zijn. En er bewegen zich verschillende recreanten (fietsers, hardlopers, ruiters, wandelaars etc.) door en naast elkaar. Het lijkt mij mooi om dit voor het gebied te behouden en niet te verzeilen in regelzucht.
          Profiel van Michelle Troost
          Geplaatst door:Michelle Troost
          3 jaar geleden
          Een plek om je fiets te parkeren ontbreekt momenteel, zou ook handig zijn.
            Profiel van Michelle Troost
            Geplaatst door:Michelle Troost
            3 jaar geleden
            De Nedereindse 'berg' wordt veel gebruikt door hardlopers om heuveltraining te doen. In de wijde omgeving is dit de enige geschikte plek hiervoor en het zou heel erg fijn zijn wanneer die mogelijkheid behouden blijft. De verschillende routes zoals die er nu zijn (aan verschillende kanten van de heuvel omhoog, steil en minder steil) graag behouden en liefst onverhard. Delen met de mountainbikers is geen enkel probleem, dat gaat in goede onderlinge harmonie.
            • 1 like
            Profiel van Ton Brouwer
            Geplaatst door:Ton Brouwer
            3 jaar geleden
            @Michelle Troost Als mountainbiker ervaar ik die harmonie niet altijd: hardloper horen mij niet altijd aankomen (regelmatig oortjes in) en schrikken soms als ik passeer. Ik kan en durf er ook vaak niet langs als ze mij niet lijken te horen, een botsing is zo gebeurd. Het zou beter zijn als hardlopers tegen de fietsrichting in lopen: dan zien we elkaar aankomen :o) Verder helemaal met je eens Michelle.
            • 1 like
            Profiel van Michelle Troost
            Geplaatst door:Michelle Troost
            3 jaar geleden
            @Ton Brouwer vervelend om te horen. Hardlopers zouden naar mijn mening altijd het omgevingsgeluid moeten kunnen horen, daar zijn zelfs speciale oortjes voor. Maar ja, ideale wereld ;)
              Profiel van Warner Knijff
              Geplaatst door:Warner Knijff
              3 jaar geleden
              rustige recreatie zoals wandelen en natuurbeleving
                Profiel van Jasper Korll
                Geplaatst door:Jasper Korll
                3 jaar geleden
                Graag blijven recreëren als sportvisser! Het is een prachtig gebied waar je mooie vissen kan vangen. Dit water trekt een specifieke doelgroep (weinig vangen maar als je wat vangt kans op een grote). Ik zie zonnepanelen als gevaar voor het onderwater leven door alle invloed die dit meebrengt. Daarom lijkt het mij onverstandig. Je kan de huidige gebruiker met andere zaken heel erg blij maken en hiermee ook nieuwe recreanten aantrekken. Iets waar de gemeente volgens mij in essentie naar is. Luister naar de reacties die hier gegeven worden Niemand wilt zon op water en scooters over de paden.
                  Profiel van Quirin van Os
                  Geplaatst door:Quirin van Os
                  3 jaar geleden
                  Honden aan de lijn? Ja uiteraard het stukje tussen de plassen door waar ook het fietspad is! Maar waarom op de stukken om de plassen heen en op de berg? Hier is plek zat om rekening met elkaar te houden. Dat het een aanlijngebied zou zijn is al jaren omstreden en is met de bebording ook nooit duidelijk geweest. Kortom, ik, en velen met mij, willen daar recreëren door een ronde om de plas te lopen met de honden los. Want de plekken waar de honden los mogen worden steeds schaarser met alle gevolgen van dien (gefrustreerde honden die hun energie niet kwijt kunnen).
                  • 1 like
                  Ik wil graag een extra recreant toevoegen, en dat zijn de Ruiters. Het is ontzettend heerlijk om met je paard een rondje Nedereindse Plas te doen. Ruiters kunnen prima recreëren met de bestaande recreanten. Fietsers, mountainbikers, wandelaars ook met hun aangelijnde honden. Het is een echte route en een uitgesproken kans om dit mee te nemen in jullie plannen. Ik spreek uit ervaring, met de aantekening dat ik er jaren geleden een bekeuring heb ontvangen, omdat ruiters er niet welkom zijn. En dat wist ik toen niet als nieuwe burger van Nieuwegein. Vond het uitermate jammer.
                    Profiel van Tim Ijs
                    Geplaatst door:Tim Ijs
                    3 jaar geleden
                    @Miranda Von Kriegenbergh Luyten Wat eerst veel gebeurde is dat, vanaf de IJsselstein kant bij het kleine bruggetje, dat daar een paard vaak zijn behoefte deed en dan precies in de scherpe bocht. Er zou dus een goede aanlooproute moeten komen dat niet het smalle fiets- en looppad is. Lijkt me eerlijk gezegd niet de moeite waard voor die enkele ruiter. Andere oplossing kan zijn dat de ruiter een zakje meeneemt, net zoals de hondeneigenaren.
                      Profiel van Roalt Aalmoes
                      Geplaatst door:Roalt Aalmoes
                      3 jaar geleden
                      Er is een heerlijk uitdagende mountainbike parcours aangelegd, maar het onderhoud hiervan is erg slecht. Soms veel struiken of brandnetels en sommige stukken zijn snel glibberig en nat. Daarnaast zou een wat minder uitdagende groene route ontwikkeld kunnen worden voor beginners of kinderen om het aantrekkelijker te maken. Ook zou gedacht kunnen worden aan een meer technisch trail met houten vlonders, bruggetjes, kombochten, etc. Eventueel aansluiten bij Utrechts heuvelrug vignet als onderhoudskosten een probleem is. Of maak samenwerking met horeco van skipiste mogelijk voor organiseren activiteiten.
                      • 1 like

                      Delen

                      Geplaatst door

                      Huidige status

                      voorgesteld