Ga naar de hoofdinhoud

Heb jij nog aanvullingen en/of ideeën?

Van "Aanpak opstapeling overlast Nobelstraat"

Ga naar het project

Heb je nog aanvullingen op de overlast in de Nobelstraat of ideeën voor verbetering? Laat ze dan hier achter!

Reacties(5)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Als onderneming probeer wij alles te doen om overlast te verminderen. Wij hebben ook dit jaar geinvesteerd in beplanting op de voorkant van ons pand om een beter sfeer te creeren ipv allen beton als uizicht. Als de straat wordt weer ingericht als fietstraat zoals verder op in de nagtegaalstraat en de Voorstraat dan is er een breeder stoep en meer mogelijkheden voor groen/beplanting en dan is de uitstraling van de Nobelstraat veel beter, meer ruimte voor voetgangers, fietsenrekken en gaat het verkeer minder snel - minder geluids overlast......
    @Thomas Hoedeman Je reactie is ondergebracht bij het onderwerp 'overige aanvullingen en/of ideeën'. De problemen zijn mogelijk niet echt op te lossen alleen te verplaatsen, dit zou zonde zijn Geluidsoverlast hoort bij de stad. Jullie zullen vast dingen kunnen bedenken waar jullie de bewoners die hebben geklaagd tevreden mee zullen maken maar ik verwacht dat de problemen zich dan zullen verplaatsen naar een ander stuk van de stad. Bij uitgaan hoort geluidsoverlast, bij bussen horen trillingen, bij de binnenstad horen daklozen en junks. Zolang er geen geweld of vernieling plaatsvind zie ik geen reden om tijd, geld, moeite en geld hier in te steken. Ik zou graag een stem op laten gaan voor niks doen en prioriteiten te stellen naar andere zaken. Wees je bewust dat niet alles kan en niet iedereen tevreden kan zijn. Als je niet tegen geluidoverlast kan moet je misschien niet in de binnenstad gaan wonen. Dit is natuurlijk mijn perspectief, maar ik denk dat de optie niks doen in elk project altijd op tafel moet liggen om veel inzet met weinig resultaat te voorkomen. Jullie zouden misschien nog kunnen overwegen om in kaart te brengen hoe groot deel van de omwonende daadwerkelijk last heeft. (als jullie dat nog niet hebben gedaan) De brief die jullie sturen is heel goed maar ik verwacht dat vooral mensen die iets te klagen hebben hier op reageren. Het zou zonde zijn als er word geinvesteerd in zaken waar een stille meerderheid geen last van heeft en mogelijk moeilijk weg te nemen zijn vanuit een stadsbreed perspectief Ik woon dus zelf ook in de binnenstad en ervaar op dagelijkse basis diverse vormen van wat je overlast zou kunnen noemen.
      @Stijn de Jager Je reactie is ondergebracht bij het onderwerp 'overige aanvullingen en/of ideeën'. Ik woon hier nu al jaren en snap er weinig van wat hier nu wordt geprobeerd. De Nobelstraat is een uitgaansstraat en de daarbij horende overlast is gemakkelijk is vast te stellen. Staan al genoeg voorbeelden in de brief. De overlast van grote groepen dronken mensen te reguleren is bij voorbaat een verloren zaak dus het is of een aantal uitgaanshoreca sluiten of de overlast accepteren. Zou het ook prima fijn vinden als het allemaal wordt gesloten, het was heerlijk rustig wonen tijdens de pandemie. Maar ik weet in welke straat ik ben gaan wonen en het zou hypocriet zijn om er nu over te gaan klagen.
        Geplaatst door:onbekende auteur
        4 jaar geleden
        Er is nu geen groen in de straat. Meer groen kan de straat een vriendelijkere uitstraling geven. Ook dempt het (weerkaatsende) geluiden. De florin heeft een mooi initiatief genomen door hun geven te vergroenen. Om gevelbegroeiing te helpen, moet het groem op straat niveau beschermd worden tegen bijvoorbeeld geparkeerde fietsen en de voeten van wandelaars. Ik kan me voorstellen dat veel ondernemers op straatniveau niet weten hoe ze de net geplante begroeiing kunnen beschermen en/of het niet zelf willen betalen. Hulp van de gemeente bij het groener maken van de straat zou de hele straat een mooie facelift kunnen geven.
        • 3 likes
        @Lukas Hoes Bedankt Lukas! Als de straat wordt weer ingericht zoals verder op in de nagtegaal straat dan is er een breeder stoep en meer mogelijkheden voor groen/beplanting en dan is de uitstraling van de Nobelstraat veel beter en gaat het verkeer minder snel - minder geluids overlast......

          Delen

          Geplaatst door

          Huidige status

          voorgesteld

          Tags

          Overige