De beheerde speeltuin
Van "Opknappen Kameleon"
Ga naar het project

Hieronder kan jij reageren op deze variant. Wat vind je voor- of nadelen? Laat het ons weten!
Een dag in deze variant ziet zo uit:
Kinderen komen binnen door het hek van de speeltuin op vaste tijden. Een deskundige pedagogische speeltuinmedewerker Anne is aanwezig. Zij zorgt ervoor dat de speeltuin veilig is voor iedereen, men vreedzaam speelt en met elkaar omgaat. Anne heeft hier voor gestudeerd en weet wat zij kan doen om kinderen fijn samen te laten spelen. Anne maakt een praatje met kinderen en ouders om te horen wat er speelt. Anne kan indien nodig naar aanvullende hulp of zorg doorverwijzen, voor bijvoorbeeld huiswerk of bij problemen thuis. Aan het eind van de dag doet Anne de speeltuin dicht en kan niemand erin.
Wat zijn de kenmerken van deze variant:
- Speelplek heeft openingstijden.
- Buiten de openingstijden is de plek afgesloten, niemand kan naar binnen.
- Er staat een hek om de speelplaats. Door het hek wordt de plek een soort eiland in de buurt.
- Gemeente huurt speeltuinmedewerkers die de plek beheren. Medewerkers weten hoe ze kinderen begeleiden in hun spel en ontwikkeling.
- Speelplek is gericht op kinderen in de leeftijd van 4-12 jaar.
- Daardoor is het minder aantrekkelijk voor jongeren en volwassenen die willen ontspannen.
- Er staat een gebouwtje wat gebruikt wordt als werk- en overlegplek, opslag en er is een wc.

Reacties(4)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Annick Peskens
Geplaatst door:Annick Peskens
4 jaar geleden
Ik ben het eens met C Tell, het is een buurt waar hard gereden wordt en ook veel voor de ingang gefietst. Dit maakt dat je kinderen niet fijn zelf kan laten rondlopen. Daarnaast is er veel hondenpoep in de buurt en dat wil je ook niet op de plek waar de kinderen spelen. En een open speeltuin staat ook open voor vandalisme dat zie je ook bij andere openbare plekken. Kapotte schommels en overal peuken en glas. Niet veilig voor kinderen.
Profiel van C Tell
Geplaatst door:C Tell
4 jaar geleden
Zonder hekken en toezicht gaat de speelplaats behoorlijk achteruit. Ik breng bewust mijn zoon hier omdat er hekken zijn. Anders loopt hij zo de weg op en het is hier druk met auto’s
Profiel van Trees Dijkstra
Geplaatst door:Trees Dijkstra
4 jaar geleden
Ik zal deze optie doen dan met inzet van de bewoners van de buurt
De speeltuin moet leuk blijven voor allen kinderen in de buurt
Profiel van henk van Arkel
Geplaatst door:henk van Arkel
4 jaar geleden
Ik zou deze optie combineren met bewoners inzet
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
