Hallo Lotteke, dit is nog een van de punten van uitwerking! Het is deels afhankelijk van de selectie van ondersteunende ICT. Maar een centrale plek, digitaal, is zeker een wens net als een alternatief voor iedereen die minder taal of digitaal vaardig is. Het voorstel is om de te doorlopen stappen en momenten voor aanmelding gelijk te maken voor de hele stad. Dat maakt dat inderdaad consultatiebureaus, ouder-kind groepen, wijkbureaus, buurtteams ook makkelijker kunnen meedenken en ouders kunnen wijzen op hoe ze hun kind kunnen aanmelden. Hier zit een belangrijke kans als het gaat om kansengelijkheid bevorderen.
Centraal aanmeldpunt
Van "Aanmelden basisschool"
Ga naar het project
Het is mij niet duidelijk of er een centraal aanmeldpunt komt. Dat lijkt me wel wenselijk. Tegelijkertijd zal er aandacht moeten zijn voor de niet (digitale) geletterde ouders. Hoe weten zij hoe ze dat moeten doen? Rol consultatiebureau??
met vriendelijke groet Lotteke de Kruijff
Officiële updates
Laatste update: 18 januari 2021
Geplaatst op 18 januari 2021
Reacties(2)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Mufasa Anoniem
Geplaatst door:Mufasa Anoniem
5 jaar geleden
In het aanmeld systeem of gekoppeld aan het systeem zou ook een goed overzicht moeten komen met alle basisscholen en de scores. lijkt me vrij eenvoudig aangezien er al een dergelijk site is. Dus het aanmeld systeem koppelen aan het oriënteren anders heb je er nog niks aan lijkt me.
Profiel van Jessica Offenberg
Geplaatst door:Jessica Offenberg
5 jaar geleden
@Mufasa Anoniem Dank voor je tip! op scholenopdekaart.nl is inderdaad alle informatie al te vinden.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
voorgesteld
