Ga naar de hoofdinhoud

Boteyken

Van "Hindersteinlaan voorkeurslocatie voor nieuwe middelbare school"

Ga naar het project

Aan de Noordzijde van bedrijventerrein Oudenrijn kan vanaf het laatste, nog onbebouwde, bedrijfskavel tot aan de busbaan een plek vrijgemaakt worden voor de nieuwe middelbare school. De keerlus voor de bussen wordt dan kleiner. De huidige waterpartijen en het groen kunnen vervangen worden door de school te omringen met water en groen.

Wat vind je van een middelbare school op deze locatie? Waarom zou deze plek geschikt zijn? Waarom niet? Hoe kijk je als omwonende naar deze locatie? Hoe kijk je als ouder of leerling naar deze plek voor een middelbare school?

Officiële updates

Laatste update: 1 juli 2021

Reacties(390)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van M Hol
Geplaatst door:M Hol
5 jaar geleden
Wij genieten graag van het park en ik ben bang dat er veel hangjeugd en vooral veel zwerfafval in het park terecht zal komen. Als ouder kan ik niet oordelen, maar als bewoner: kies een andere locatie.
    Profiel van Ria Glas
    Geplaatst door:Ria Glas
    5 jaar geleden
    Dit gaat behoorlijk ten koste van de ecologie. In het gebied van de keerlussen ligt een waardevolle paddenpoel. Het zou juist een goed idee zijn om het Meentpark via de bermen van de busbaan ecologisch goed te verbinden met het Amaliapark en de Groenedijk. E effecten op de ecologie van deze keus moeten zeker goed onderzocht worden. Aan de oostzijde van de Langerakbaan, ten noorden van busbaan Oudenrijn, zijn ook leegstaande kavels. die zouden qua ecologie veel beter zijn (lees: daar is niks)
      Zoals eerder aangegeven kleven er aan deze locatie grootschalige minpunten (punten die ook niet met eenvoudige aanpassingen verholpen kunnen worden). Maar wat ik nog niemand heb zien noemen zijn: 1. De bestemmingsplannen binnen de locatie (verdeeld over groen, water, verkeer/openbaar vervoer, en bedrijventerrein) staan geen school toe. Afwijking of wijziging vereist wederom inspraak van de burger. En de omwonenden die nu niet betrokken zijn door de gemeente (zoals o.a. bewoners van mijn straat) zullen dan waarschijnlijk wel hun stem laten horen. 2. (Een deel van) de locatie is aangemerkt als van 'hoog-archeologische waarde'. Dit vereist niet alleen een aparte vergunning (meenemende de impact van het geschetste gebouw), maar het betekent ook, dat als er tijdens de bouw iets in de grond gevonden wordt verdere ontwikkeling direct (tijdelijk) stilgelegd moet worden. Door beide punten zal van een snelle start van de bouw (als die al door zou kunnen gaan) waarschijnlijk geen sprake zijn.
      • 1 like
      Goede plek voor doelgroep
      • 1 like
      Geplaatst door:onbekende auteur
      5 jaar geleden
      Deze locatie heeft als pro dat het misschien past bij de veranderingen die voor (een deel van) het bedrijventerrein op het programma staan. Verder goede bereikbaarheid per OV en fiets/scooter. Geen andere school in de nabije omgeving. Makkelijk bereikbaar voor scholieren vanuit Rijnvliet. Als contra dat het Meentpark op korte afstand ligt en de logische doorgang vormt voor een bezoek aan het winkelcentrum Mereveldplein in de tussenuren. Ik vrees dan voor een grote toename van zwerfafval. Mogelijk ook "overbevolking" van het parkje.
      • 1 like
      Profiel van Annabel Fronik
      Geplaatst door:Annabel Fronik
      5 jaar geleden
      Is er ook gekeken naar het aanpassen van de bestaande kantoorgebouwen aan de Rijnzathe, aan de andere kant van dit bedrijventerrein? Deze gebouwen staan al jaren vrijwel leeg. Het is met de auto en bus goed bereikbaar en de fietsers kunnen via de Tjepmaweg de gebouwen veilig bereiken. Het grote voordeel is dat je binnen een jaar de school in gebruik kan nemen.
      • 3 likes
      Profiel van Z S
      Geplaatst door:Z S
      5 jaar geleden
      Ik vind het raar dat we geld van de gemeenschap gebruiken om bestaande situaties aan te passen, gebouwen moeten worden gesloopt en parken worden aangepast terwijl er braakliggend terrein in de gemeente is waar je zonder aanpassingen, bij wijze van spreken, morgen zou kunnen gaan bouwen zonder omwonenden tot last te zijn. Dit geldt dus voor alle 4 de keuzes.
      • 3 likes
      Deze locatie lijkt misschien ideaal, maar ik denk dat de infrastructuur in De Meern volstrekt ontoereikend is om hier zo'n scholengemeenschap neer te zetten. Ik vraag mij af of er wel eens een grondig onderzoek is gedaan naar alle verkeersbewegingen van scholieren die 's morgens via Zandweg/Meerndijk al naar de bestaande scholen gaan. Als er dan , in dit geval, nog zo'n 1000 scholieren extra bijkomen die zich dan ook nog moeten verplaatsen richting industrieterrein, dan wordt het wel erg druk. Een gedeelte zal via Laan1954 komen en dwars door het park rijden ( met de scooter ??), wat het park niet ten goede komt. Voor het park verder ben ik wel bang voor een grote mate van vervuiling indien men in de pauze's hiervan gebruik gaat maken. En is er al overleg geweest met de OV-bedrijven over het verkleinen van de buslus , of komt er later een verrassing uit de bus dat er toch een stuk van het park opgeofferd moet worden omdat een dubbel gelede bus er niet kan draaien ?
      • 2 likes
      Profiel van Stephan DeWilde
      Geplaatst door:Stephan DeWilde
      5 jaar geleden
      Als je de kavel iets lager plaatst, in het bedrijventerrein, is er meer ruimte en lucht. Vol bouwen is geen kunst en geen oplossing. Kijk naar de kwaliteit van de locatie en benut die. (tip) ;-)
      • 3 likes
      Profiel van Annabel Fronik
      Geplaatst door:Annabel Fronik
      5 jaar geleden
      @Stephan DeWilde Inderdaad, als je de school een stuk naar achteren plaatst dan kan het park en de buslus blijven en dan hebben de omwonenden er minder last van.
      • 2 likes
      Profiel van Stephan DeWilde
      Geplaatst door:Stephan DeWilde
      5 jaar geleden
      Deze locatie aan de rand van de woonkern, past naar mijn idee het best bij de functie en doelgroep. In de woonkernen huis je de basisschool, voor de jongste kinderen. Net buiten de woonkern huis je de jonge jeugd. Deze locatie is nu nog niet in gebruik en neemt dan ook geen andere functie weg. De locatie is goed bereikbaar met de fiets, auto en het openbaar vervoer. Met een stukje extra bedrijventerrein erbij past het helemaal goed en blijft het busstation zoals het is.
      • 2 likes

      Delen

      Huidige status

      voorgesteld

      Locatie

      Unable to display map. WebGL2 support is required.
      Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
      https://esriurl.com/webgl-faq
      Powered by Esri