Ga naar de hoofdinhoud

Beste,

Van "Opknappen speelplek Zuidpooldreef"

Ga naar het project

Beste,

Bedankt voor het delen van het ontwerp.

Het eerste ontwerp ziet in grote lijnen goed uit.

Mbt glijbanen: positief dat er twee glijbanen komen op leeftijd en grootte, voor peuters/kleuters en voor oudere kinderen!

mooi dat er als ondergrond voor hout snippers wordt gekozen, dit is veiliger dan wat er nu ligt. Dank!

Een suggestie ter aanvulling: een glijbaan met een huisje is erg leuk, maar lijkt ook heel erg op wat de kinderen nu al kennen en is qua speeltoestel ook niet uitdagend genoeg. Dit mag zeker geplaatst worden. Alleen zouden we graag meer verrijking en uitdaging willen voor de kinderen door een natuurlijk glijbaan-huisje met een klim en klautergedeelte erbij. Je hebt vaak een doorlopende speeltoestel waarin het kind bepaalde stukjes moet belopen en klimmen om vervolgens ook op de glijbaan te kunnen glijden. Dit biedt meer uitdaging dan alleen een glijbaan met een huisje. Dit zijn bekende natuurlijke speeltoestellen die je vaak in speeltuinen ziet. Dit zou een enorme verrijking zijn voor de kinderen.

betreft de haag: loopt deze rond de algehele voetbalpark en speeltuin om het terrein veilig af te bakenen van de autoweg?

wij hebben samen met buurtbewoners destijds aangegeven dat een drempel zou helpen in de straat, omdat auto’s soms enorm hard rijden, waar de oversteek door kleuters en kinderen wordt gemaakt tussen het speelterrein en de straat (huizen)

Daarnaast vroegen wij ons af; hoeveel prullenbakjes er worden geplaatst. In principe is 1 kleine afvalbak voldoende. Want er zijn ook containers in de straat aanwezig waar de bewoners goed terecht kunnen.

een kleine afvalbak is ruim voldoende en kan dienen voor alleen het klein afval wat men in het park heeft.

een belangrijke aanvullende suggestie hierop is indien mogelijK een afvalbak met een bepaalde sluiting of afgedicht waarbij er niet een grote mond opening is. Wij als buurtbewoners ervaren namelijk vaak overlast van bepaalde type mensen die niet in het speeltuin thuis horen ( oa ook junkies etc) die blikjes en flesjes uit de prullenbak vissen ( een persoon die we vaker hebben gezien, heeft zelfs een voorwerp waarbij ze zelfstandig de prullenbak openen en rommelen in de bakken) dit veroorzaakt onrust en een onveilig gevoel bij de kinderen.

Ik hoop dat jullie bovenstaande punt svp zeer serieus nemen, want mijn kinderen en andere buurkinderen uit onze straat zijn vaker opgeschrokken door lui die continu de afbalbakken afgaan.

Alvast hartelijk voor jullie inzet!

Reacties

om te kunnen reageren.

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld

Tags

Veiligheid